Facebook cambia layout, ecco le foto

Spread the love

anteprima facebook 1

Ci risiamo, è in corso un nuovo redesign del layout di Facebook. Ormai siamo abituati ai cambiamenti della homepage, alle continue modifiche non sempre apprezzate dagli utenti, ma pare che stavolta il cambiamento coinvolgerà altri elementi importanti del social network, come la barra di navigazione e la ricerca interna.

anteprima facebook 2

Un paio di screenshots in anteprima ci mostrano quali saranno le novità più importanti del Facebook che verrà, ma vediamole adesso più nei dettagli.

  • La barra di navigazione in alto è riorganizzata, e non presenta più il collegamento duplicato con il nome e il link del profilo.
  • Il campo di ricerca è messo meglio in evidenza e posizionato accanto al logo di Facebook.
  • Sulla destra è presente il nuovo menu a discesa “account”, che unisce la funzione di login/logout alle impostazioni principali per una navigazione più pulita.
  • La barra laterale di sinistra presenta ora dimensioni più ridotte, e somiglia in a quella già presente in Facebook Lite. è ridotta e prende un sacco di spunti da Facebook Lite. E’ possibile visualizzare i feeds delle notizie, gli amici, gli eventi e anche le foto.
  • Sempre nella barra laterale di sinistra, ma in basso, troviamo la sezione “bookmarks”, un elenco di segnalibri dei gruppi, pagine fan, e applicazioni preferite dall’utente.
  • La Facebook Chat si trova ancora nella barra a piè di pagina, ma i collegamenti alle applicazioni non ci sono più, e l’icona con le notifiche è spostata nella navbar principale in alto a sinistra.

Le novità che ci aspettano su Facebook sembrano orientate a darci un layout più leggero e pulito, e si spera più funzionale. A voi piacciono? Fateci conoscere la vostra opinione.

[photo courtesy of Gigaom]

3.041 commenti su “Facebook cambia layout, ecco le foto”

  1. Hello! Do you know if they make any plugins to help with Search Engine Optimization? I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success. If you know of any please share. Many thanks!

    Rispondi
  2. Good day! I know this is kind of off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this website?
    I’m getting fed up of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at options
    for another platform. I would be awesome if you could point
    me in the direction of a good platform.

    Rispondi
  3. It really is proper occasion to prepare some intentions for the future. I’ve browsed this post and if I can possibly, I wish to encourage you a few insightful recommendations.

    Rispondi
  4. You may surely see your skills in the paintings you create. The arena hopes for all the more passionate writers like you who are not afraid to say how they think. Generally go soon after your heart.

    Rispondi
  5. Hi! I could have sworn Iíve been to this blog before but after going through some of the articles I realized itís new to me. Anyways, Iím definitely pleased I discovered it and Iíll be book-marking it and checking back frequently!

    Rispondi
  6. Thanks for some other great article. The place else may anybody get that type of information in such an ideal way of writing? I’ve a presentation subsequent week, and I am on the search for such info.

    Rispondi
  7. Hi, I do think this is an excellent blog. I stumbledupon it😉 I am going to revisit yet again since I saved as a favorite it.Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to helpothers.

    Rispondi
  8. Aw, this was a really nice post. In concept I would like to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make an excellent article… however what can I say… I procrastinate alot and on no account seem to get something done.

    Rispondi
  9. I do agree with all of the ideas you’ve presented in your post. They are very convincing and will certainly work. Still, the posts are too short for newbies. Could you please extend them a little from next time? Thanks for the post.

    Rispondi

Lascia un commento